Nakon par blogova o tome na čemu radi novo formirani HR sektor, da se vratimo korak unazad. Krajem 2018 godine napravili smo plan za širenje do 100 programera i jedan od prvih koraka je bio značajno proširenje HR sektora. Hteli smo da zapošljavanjem mnogo više ljudi u HRu, nego što nam je bilo potrebno u tom trenutku, imamo dovoljno vremena da se apsolutno posvetivo razvoju organizacije i postavljanju čvrste osnove za budući rast. Da ne kaskamo organizaciono za rastom već suprotno, da postavimo jaku organizaciju pre nego što dođemo do trenutka kada nam zaista takva organizacija bude trebala.

Hooloovoo je pomalo atipična kompanija i definitivno nije za svakoga. HR sektor je taj koji treba da bude nosilac kulture, da je u potpunosi razume i živi da bi mogao da je širi kroz organizaciju. Ključni problem pred kojim smo bili jeste kako da samo na osnovu par krugova intervjua procenimo da li nas kandidat kapira ili ne. Skoro nemoguće. Način na koji smo došli do toga za zaposlimo nove ljude u HR sektoru je proglašen drugom najboljom HR praksom u Srbiji 2019-e godine.

 

Kako je HR sektor počeo da nas prati

Početkom 2018 počeli smo sa intenzivnom komunikacijom sa HR zajednicom u Srbiji. U januaru 2018 smo na StartIt portalu objavili članak o tome kako je nastala kampanja “Matori Developer” sa sve rezultatima. Ubrzo nakon toga smo imali i “meetup” na sličnu temu u StartIt-u koji je okupio preko 100 ljudi, pre svega iz HR sektora. U tom trenutku smo skapirali, pošto smo kompanija kojoj su zaposleni u velikom fokusu, da će nam bliskost sa HR zajednicom biti jako korisna. Jasno nam je bilo da će nam, sa našim rastom, pomoć HR profesionalaca našim biti jako važna. Nismo naravno imali ni blagu predstavu da ćemo već krajem iste godine doneti plan da se proširimo čak do 100 programera, ali nam je bilo jasno da će nam u nekom trenutku biti potrebni pravi HR ljudi da nam omoguće taj rast. Kad kažemo pravi, znači oni koji nas u potpunosti kapiraju.

_

_

Tako smo krenuli da intenzivno komuniciramo sa njima, odnosno vama, pošto nas i dalje najviše prati HR sektor :). Krenuli smo da izbacujemo blogove o svemu što se događa u Hooloovoo, otvoreno i iskreno. U principu, sve što su planovi Hoolooovoo-a smo javno objavljivali. Sve što naši zaposleni znaju o planovima, znaju i svi ostali. Tako da smo pričali o planovima za edukaciju zaposlenih i kroz par blogova objavljivali kako edukacija teče, pričali o našem projektu dovođenja košarkaških trenera kao što su Marin Sedlaček i Moka Slavnić da nam pričaju o izgradnji tima, motivaciji, rešavanju konflikta iz njihove perspektive, pričali priče o našim zaposlenima…. Blogovi su nailazili na dobre reakcije, ljudima se dopao naš otvoreni pristup, broj pratilaca je rastao.

Krajem godine kada smo već znali da će nam cilj biti da se do kraja 2020 proširimo do 100 programera, nije bilo dileme kako ćemo pronaći HR menadžere. Imali smo solidan broj ljudi iz HR sektora koji je redovno pratio naše aktivnosti. Između njih smo hteli da izaberemo one koji bi radili kod nas. To su ljudi koji su nas skapirali na pravi način, kojima se dopada ono što radimo i koji nas razumeju. Upravo takve osobe želimo da budu deo Hooloovoo-a. Situaciju smo podgrejali serijom od 3 bloga:

OKRujemo i to je sad to

Rastemo do 100 programera

Da zaposlimo 100, da niko ne ode i kome onda smeta kvalitetan HR

Rezultati

  • Preko 109 CV-jeva nam je stiglo (dakle tačno 110 CVjeva smo primili :))
  • 67 CV-jeva sa subjectom “Pročitao/la sam blog”
  • Ukupno 5 osoba u HR-u
  • Troškovi kampanje 0 dinara i slovima nula dinara.
  • Da će 2/3 CV-jeva stići sa subjectom “Pričitao/la sam blog” nismo ni u najluđim snovima pretpostavljali. Pokidali još jednom :). Da se ne lažemo, vrlo smo ponosni, najviše na to što nas toliko ljudi prati i smatra kvalitetnim poslodavcem.
  • Proces izbora onih koje ćemo zaposliti od 110 prijavljenih kandidata je priča za sebe. To je bio izazov sa kojim se do sada nismo sreli, da imamo toliko više kandidata od onoga što možemo da zaposlimo. Jako nam je komplikovano bilo izabrati prave, ali o tome u nekom drugom blogu. Na kraju priče, posle 6 meseci saradnje, vidimo da ni tu nismo pogrešili.

Zaključak

Hooloovoo se nekako sve vreme bavi istraživanjem alternativnih načina za zapošljavanje. Duboko verujemo da se mora promišljeno pristupiti pronalaženju i privlačenju pravih kandidata. Promišljeno obavezno znači dosta uloženog vremena. Promišljanje je proces koji traje. Vreme se mora uložiti, a novac, od slučaja do slučaja. U ovom kampanji nismo potrošili ni dinara, dok smo npr. u razvoj modne linije “Matori” uložili značajan novac. Bez novca može i ne mora, ali bez uloženog vremena ne može.

HR, Kako bez ijednog oglasa zaposliti one koji vas u potpunosti kapiraju