Sigurno se sećate bloga “Da nas bude 100, da niko ne ode i kome onda smeta kvalitetan HR?”.

Ko ga je pročitao zna da je bila fora da je na kraju bloga u stvari bio poziv da se jave osobe koje žele da se bave ljudskim resursima u Hooloovoo-u i pomognu da se ostvare svi oni silni  OKR-ovi… E pa, u tom moru HR-ova, bile smo i mi, Martina i Marija, kao M&M 🙂 i na našu sreću izabraše nas!

Početak

Naš prvi radni dan u Hooloovoo-u bio je 21.mart, baš lep početak, prvi dan proleća. Dočekale nas Tanja i Ceca. Prvo su nas kao pravi domaćini ponudili kafom. Nakon toga otišle u obilazak. First stop – nešto svima nama zajedničko (čitaj hrana) pa samim tim pravac kuhinja. Tanja nas je uputila u sve što se odnosi na korišćenje same kuhinje, čuvanje i poručivanje hrane i pića. Tako da smo faktički već tu zakoračile u Koolturu. Jedna od najbitnijih stavki je da poštuješ kolegu svog kao što bi voleo da tebe poštuju pa samim tim i da održavaš urednim prostor u kome boravimo. Iako imamo Ivana koji se brine o čistoći, i mi sa naše strane treba bar da sklonimo za sobom. Tako da dobismo instrukciju da se prljavi sudovi obavezno stave u mašinu!

 

Nakon toga je usledio obilazak timova i upoznavanje sa većinom kolega. Retko smo zapamtile ko se kako zove, ali smo bile sigurne da nemamo pojma ko šta radi – čitaj mnoogo informacija odjednom! 🙂 Onda nam je Tanja pokazala plan koji su napravili za naš onbording. Uputila nas je šta ćemo sve raditi a i kako. Počela je polako da nam objašnjava o Hooloovoo načinu rada, a onda i o konkretnim HR aktivnostima i procesima. U toj nekoj priči i podešavanju računara prošao je i prvi radni dan. 

 

Sledećih dana smo se polako upoznavale sa konkretnim poslom: kako se vodi evidencija zaposlenih, dokumenta koja koriste u svakodnevnom radu, excel sheetovi sa raznim nekim podacima… Posle prve nedelje osećale smo se baš nekako čudno. S jedne strane smo znale da dosta toga umemo i znamo da radimo, a s druge strane bile smo potpuno pogubljene jer smo u Hooloovoo-u bile početnici. 

Prvih mesec dana

U toj prvoj nedelji nam je i Gazda ispričao istorijat Hooloovoo-a, planove i kakav nam je odnos sa našim strateškim partnerom.

Stvari su počele polako da se menjaju kako nam je Tanja praktično pokazivala kako se šta radi, a onda nas puštala da probamo same. Bila je veoma strpljiva i stalno je proveravala da li nam je jasno, da li je razumemo i vraćala se na ono za šta nismo bile sigurne kako treba da se radi.

 

E a onda je baš krenulo turbo. Skontale smo neke osnovne stvari, između ostalog da je otvorena komunikacija sa svima ovde must, pa smo se malo razmahale i za sve i svašta davale predloge kako bi šta moglo da se unapredi. Od najobičnijih tabela, preko organizacije dokumenata pa do predloga vezanih za HR procese. Na kraju smo povukle ručnu, jer nam se činilo da smo preterale sa inicijativom i proaktivnošću i krenule polako jedno po jedno da probamo da unapređujemo. 

Prvih mesec dana prošlo očas posla. Imale i prvi formalni 1-na-1 feedback sa Tanjom o njenim utiscima o nama kao članovima tima i napretku, pored svih dnevnih check-up-ova koje smo imale od početka onbordinga. Ohrabrujuć i inspirativan razgovor. 

 

Prvi zadatak

Tokom drugog meseca smo se najviše bavile našim prvim velikim zajedničkim zadatkom, a to je da unapredimo postojeći onbording program. Ovo nam je bila odlična prilika da se bliže upoznamo sa kolegama iz različitih timova, jer smo od njih dobili informacije kako je do tada izgledalo kada dođe novi kolega u tim.

 

Ovo nam je baš puno pomoglo da sklopimo kockice u svojoj glavi ko se čime bavi, kako to praktično izgleda i sa kakvim izazovima se susreću. Učile smo i kako da se postavimo u random situacijama, kao što je podrška kolegama prilikom vađenja britanske vize za poslovno putovanje što zahteva mnogo papira a bogami i strpljenja.

 

Tako da smo draftovale, draftovale i uspele da dođemo do finalnog proizvoda ( naravno podložnog menjanju): https://hooloovoo.rs/blog/on-boarding-i-zasto-bas-odatleMnogo nam je značila podrška za sve naše ideje kao i sloboda koju smo imale u celom procesu i zato nam apsolutno ništa nije bilo teško niti naporno. Logično se uz razvoj onboarding-a javila i potreba da dodatno razvijemo obuku za mentore kao i onboarding proširimo situacijama koje ne podrazumevaju samo podršku novajlijama već i postojećim kolegama koje interno menjaju poziciju.

Polako se približavamo kraju našeg onbording/a. Sve u svemu, zanimljiva je situacija da si sam u onbordingu procesu, a ujedno radiš na novom HR procesu za onbording. 

Kada se okrenemo i pogledamo iza sebe za ovih skoro šest meseci dosta smo toga naučile kako raditi u manjoj sredini koja nije korporacija sa uspostavljenim pravilima i procedurama, kako se neguje radna atmosfera uz krajnje nerformalno i opušteno ponašanje, da je moguće da se dosta radi i da se ujedno i dobro zeza, a i da najbolje stvari iz korporacije mogu da se uklope i prilagode i malim firmama. Nadamo se da smo pored formalno urađenih zadataka uspele da za mrvicu promenimo Hooloovoo, ako ništa a ono bar našim vedrim duhom i osmehom.