HOOLOOVOO: Kako je sve počelo?

Pitaju ljudi: kako ste krenuli, kako ste stvorili ime i pobogu, zašto takvo ime…?


Počeli smo krajem 2014. Radili za iGame, mala ekipa, nas pet-šest. Juna 2015, još se nismo pošteno razigrali, iGame je kupljen od strane Kindreda. Godinu dana kasnije, sklapamo ugovor sa Kindredom i počinjemo zvanično da radimo za njih.

HOOLOOVOO: Kako je sve počelo?

Kindred nije sa nama počeo saradnju zato što smo mala super cool ekipa, nego zato što im je trebalo da nađu mesto gde će moći da angažuju mnogo kvalitetnih developera dinamikom koja im je potrebna.

Zapošljavamo, a niko nije čuo ni za nas ni za klijentov brend

Došli smo u situaciju da imamo ogromnog klijenta koji nam omogućava rad na jednom od verovatno najkomplikovanijih sistema, a mi u tom trenutku nemamo ni ime pa niko ni ne može da zna za nas, a za Unibet, njihov glavni brand, niko živ nije čuo u Srbiji. Jasno je bilo da je potencijal takve saradnje veoma veliki, da klijent očekuje da možemo da zapošljavamo kvalitetne seniore brzo, ali…kako ćemo bilo koga ubediti da radi kod nas, a pogotovo dobre seniore?

Odgovor znate: marketing i izgradnja brenda. Morali smo vrlo brzo da izgradimo ime. Brže da gradimo ime nego što rastu zahtevi za programerima iz Kindreda.

Iz tog perioda ima anegdota: usred pregovora sa Kindredom, uplatili smo sponzorstvo VoxxedDays-a (sada HeapCon-a) a da još s Kindredom nismo imali ugovor, a ni ime. Morali smo da zamolimo organizatore da nas ne ubacuju među sponzore dok ne smislimo ime.

HOOLOOVOO: Kako je sve počelo?
HOOLOOVOO: Kako je sve počelo?

Marketing strategija i uloga Srđana Dovnikovića

Negde u maju, junu 2016, krenuli smo da smišljamo ime. Svi nešto predlagali, mi kao glasali, izglasali neko ime i odmah skapirali da je sranje. Onda jednog jutra dođe Biksi i kaže “HOOLOOVOO” i to je bilo to. Objasnio je da je to hiperinteligentna nijansa plave boje iz Autostoperskog vodiča. Sve se skockalo. Osim boje. U tom trenutku smo imali sav nameštaj u zelenoj boji. Odlučili da od toga napravimo foru, da nam ime znači plava boja a da smo mi, kao, zelena.


Želeli smo da izgradnji brenda pristupimo ozbiljno. Istog trenutka kada je ugovor sa Kindredom potpisan, angažovali smo Srđana Dovnikovića (link) da nam pomogne u izgradnji strategije razvoja brenda. Srki, stari marketinški vuk, pokazao se kao pravi čovek za taj zadatak. Prva stvar koju je uradio jeste definisanje
Brand Essence Wheel-a (BEW).

HOOLOOVOO: Kako je sve počelo?
HOOLOOVOO: Kako je sve počelo?

Iskrenost, Ozbiljnost, Apsurd.

Organizovao je radionicu, sve nas okupio, ispitao nas svašta nešto o tome kako doživljavamo firmu, šta nam ona znači i slično. Na osnovu toga, napravio je BEW koji nam je onda godinama bio smernica i vodič. Nadam se da svi vi koji ovo čitate kada pogledate reči Iskrenost, Ozbiljnost, Apsurd kontate da je to HOOLOOVOO. Ako je tako, onda smo napravili nešto. Koliko god smo drugačija firma sada nego tada, želim da verujem da smo ostali dosledni tim nekim ključnim stvarima sa početka.

Slogan, propali konkurs za logo…

U toku te radionice, ne znam više u kom trenutku i na koje pitanje, Ana Petrović je izbacila “Dođi, Igraj, Pokidaj”. Slogan se uklopio 100% u sve ono što smo hteli da kažemo. Govori sve.

DOĐI – zapošljavamo, dođi kod nas…
IGRAJ – igraš se a ne radiš, igra se slobodno, igra je kreativna…
POKIDAJ – imaš mogućnost da pokidaš, da se pokažeš, očekujemo da pokidaš…

Ostalo je da napravimo logo. Hteli smo da pomognemo mladim dizajnerima i na Geelancer-u organizovali konkurs. Nismo dobili rešenja kojima smo bili zadovoljni. Na kraju je čak ispalo da je izabrano rešenje plagijat. Srki kaže, pusti to, imam ja čoveka za tebe… Marko Rajić. Dalje je sve istorija. Marko je napravio logo i dizajnirao sve ostalo što je HOOLOOVOO od tada radio. Miloš Knežević i dalje hejtuje logo.

HOOLOOVOO: Kako je sve počelo?

Ključni su ljudi…

Srđan Dovniković je definitivno jedan od ključnih ljudi za razvoj HOOLOOVOO-a. On nam je pomogao da uspostavimo temelje brenda koje smo od tada samo nadograđivali. On sada vodi sopstvenu agenciju (link), pomaže drugim kompanijama da uspostave i razviju svoj brand i employer branding. Bacite pogled i na njegovo predavanje u StartIt-u na temu izgradnje HOOLOOVOO branda:

Tako smo počeli.

Možda Kindred nije sa nama počeo saradnju zato što smo mala super cool ekipa, ali mi smo se za ovih šest i nešto godina svakako trudili da se i dalje tako osećamo.