Nakon bloga u kom smo najavili regionalno širenje (link) mnogo toga se dogodilo. Javilo nam se neočekivano mnogo ljudi iz Sarajeva, Zagreba i Skoplja. Super je videti da blog stiže i do ljudi van Srbije. Dosta jako kvalitetnih kontakata smo tako ostvarili. U prethodnom periodu smo pričali s mnogo ljudi, uglavnom u vezi sa tri pozicije koje inicijalno tražimo na novim tržištima – Employer Branding Manager, regruter i Office Manager, posetili smo Sarajevo i Skoplje…

Al’ ’ajmo redom.

HLV Yugo 2
HLV Yugo 2

Nakon bloga u kom smo najavili regionalno širenje (link) mnogo toga se dogodilo. Javilo nam se neočekivano mnogo ljudi iz Sarajeva, Zagreba i Skoplja. Super je videti da blog stiže i do ljudi van Srbije. Dosta jako kvalitetnih kontakata smo tako ostvarili. U prethodnom periodu smo pričali s mnogo ljudi, uglavnom u vezi sa tri pozicije koje inicijalno tražimo na novim tržištima – Employer Branding Manager, regruter i Office Manager, posetili smo Sarajevo i Skoplje… Al’ ’ajmo redom.

Otisak 01

Tim kompletiran, radi se na benefitima

Kompletirali smo internu ekipu koja se bavi širenjem na nova tržišta. Pored Gazde, priključila nam se Tatjana, kao Expansion Manager, a tu je i Đorđe, zadužen za operativno-logističke stvari (pronalaženje office-a, benefiti, nabavka…).

Kad smo već kod benefita, oni su zanimljiv momenat. Jako nam je važno da svaki naš zaposleni ima isti tretman, a samim tim i iste ili makar slične benefite. Iako je komplikovano da od starta obezbedimo slične benefite na novim lokacijama, to aposlutno želimo da se dogodi. Tako da je dobar deo Đoletovih aktivnosti upravo rad na pripremama paketa benefita na svakom od tržišta.

Tim kompletiran, radi se na benefitima

Kompletirali smo internu ekipu koja se bavi širenjem na nova tržišta. Pored Gazde, priključila nam se Tatjana, kao Expansion Manager, a tu je i Đorđe, zadužen za operativno-logističke stvari (pronalaženje office-a, benefiti, nabavka…).

Kad smo već kod benefita, oni su zanimljiv momenat. Jako nam je važno da svaki naš zaposleni ima isti tretman, a samim tim i iste ili makar slične benefite. Iako je komplikovano da od starta obezbedimo slične benefite na novim lokacijama, to aposlutno želimo da se dogodi. Tako da je dobar deo Đoletovih aktivnosti upravo rad na pripremama paketa benefita na svakom od tržišta.

Otisak 01

Za sada, dva grada

Doneli smo odluku da se fokusiramo na planiranje otvaranja office-a u Sarajevu i Skoplju. Otvaranje office-a u tri grada istovremeno je suviše velik zalogaj. Uzeli smo u obzir tržište, naše kontakte na tržištima, interesovanje na osnovu bloga… i eto, Zagreb ostavljamo za neko drugo vreme. Tako da smo se fokusirali na detaljnije istraživanje Sarajeva i Skoplja, dok ne donesemo finalnu odluku gde idemo i kada.

Obišli smo oba grada, razgovarali sa raznim ljudima, od advokata, preko potencijalnih članova inicijalnog HLV tima (Employer Branding Manager, regruter i Office Manager), do raznih potencijalnih spoljnih saradnika, tražili poslovne prostore…

Za sada, dva grada

Doneli smo odluku da se fokusiramo na planiranje otvaranja office-a u Sarajevu i Skoplju. Otvaranje office-a u tri grada istovremeno je suviše velik zalogaj. Uzeli smo u obzir tržište, naše kontakte na tržištima, interesovanje na osnovu bloga… i eto, Zagreb ostavljamo za neko drugo vreme. Tako da smo se fokusirali na detaljnije istraživanje Sarajeva i Skoplja, dok ne donesemo finalnu odluku gde idemo i kada.

Obišli smo oba grada, razgovarali sa raznim ljudima, od advokata, preko potencijalnih članova inicijalnog HLV tima (Employer Branding Manager, regruter i Office Manager), do raznih potencijalnih spoljnih saradnika, tražili poslovne prostore…

SARAJEVO!

Povezali smo se s puno interesantnih ljudi. Ispostavilo se da Sarajevo mnogo bolje poznaje HLV nego što smo očekivali. To nam veoma imponuje i definitivno olakšava otvaranje kancelarije. Proveli nekoliko dana u Sarajevu, puno ćevapa i kafe. Poklopilo se i da Koučing centar (link) i sarajevska kompanija Golden Ratio (link) zajedno organizuju koučing edukaciju, gde smo prezentovali naša iskustva. Sve u svemu, puno događaja u nekoliko dana.

IMG 20221121 153737 x

SARAJEVO!

Povezali smo se s puno interesantnih ljudi. Ispostavilo se da Sarajevo mnogo bolje poznaje HLV nego što smo očekivali. To nam veoma imponuje i definitivno olakšava otvaranje kancelarije. Proveli nekoliko dana u Sarajevu, puno ćevapa i kafe. Poklopilo se i da Koučing centar (link) i sarajevska kompanija Golden Ratio (link) zajedno organizuju koučing edukaciju, gde smo prezentovali naša iskustva. Sve u svemu, puno događaja u nekoliko dana.

IMG 20221121 153737 x

Tražili smo i lokacije za office. Naš princip je da biramo lokaciju do koje se brzo dolazi i odlazi sa posla, dakle da ljudi izbegnu gužve u saobraćaju i da ima dovoljno parking mesta. Ispostavilo se da u Sarajevu ne postoji konsenzus oko dobre lokacije. Neki žele centar bez obzira što nema parkinga, jer je sve u centru: šoping, banke, pošte, kafići…

Neki su za lokacije malo dalje od centra, tipa Grbavica i Čengić Vila, drugi pominju čak Dobrinju i Aerodromsko kao lokacije gde živi dosta ljudi a treći su opet u fazonu: “gde tamo, to je skroz daleko?”. Gledali smo i Džidžikovac, blizu centra, s puno kuća i vila. Našli smo i genijalnog agenta za nekretnine koji ima svoj bend i generalno je vrlo interesantan tip.

IMG 20221123 213548

Sarajlije i Sarajke sa kojima smo se viđali vodili su nas na neka super mesta, pa smo krenuli od Gastro Puba Vučko, sa sjajnim izborom lokalnih kraft piva i konobarom koji je njihov neverovatni poznavalac, otkrili jazz klub “Pink Houdini” gde je Đole malo lupao bubnjeve, Nostra Cuicina, Ministry of Ćejf, Manolo i City Pub, gde smo naleteli na neku sjajnu svirku starih sarajevskih rokera… Hteli da kupimo nešto u Bazerdžanu ali pre podne, ne radi. Skapirali da pravi skijaši skijaju na Bjelašnici, da je Jahorina za početnike 🙂

Sve u svemu, odlepili smo na vajb Sarajeva.

Tražili smo i lokacije za office. Naš princip je da biramo lokaciju do koje se brzo dolazi i odlazi sa posla, dakle da ljudi izbegnu gužve u saobraćaju i da ima dovoljno parking mesta. Ispostavilo se da u Sarajevu ne postoji konsenzus oko dobre lokacije. Neki žele centar bez obzira što nema parkinga, jer je sve u centru: šoping, banke, pošte, kafići…

Neki su za lokacije malo dalje od centra, tipa Grbavica i Čengić Vila, drugi pominju čak Dobrinju i Aerodromsko kao lokacije gde živi dosta ljudi a treći su opet u fazonu: “gde tamo, to je skroz daleko?”. Gledali smo i Džidžikovac, blizu centra, s puno kuća i vila. Našli smo i genijalnog agenta za nekretnine koji ima svoj bend i generalno je vrlo interesantan tip.

IMG 20221123 213548

Sarajlije i Sarajke sa kojima smo se viđali vodili su nas na neka super mesta, pa smo krenuli od Gastro Puba Vučko, sa sjajnim izborom lokalnih kraft piva i konobarom koji je njihov neverovatni poznavalac, otkrili jazz klub “Pink Houdini” gde je Đole malo lupao bubnjeve, Nostra Cuicina, Ministry of Ćejf, Manolo i City Pub, gde smo naleteli na neku sjajnu svirku starih sarajevskih rokera… Hteli da kupimo nešto u Bazerdžanu ali pre podne, ne radi. Skapirali da pravi skijaši skijaju na Bjelašnici, da je Jahorina za početnike 🙂

Sve u svemu, odlepili smo na vajb Sarajeva.

SKOPLJE!

Balkansku turneju smo nastavili posetom Skoplju. Ponovo, jako puno susreta sa zanimljivim ljudima na zanimljivim mestima. U Skoplju je većina nas bila više puta (samo Đole nije bio), tako da smo znali da se u Makedoniji, uz rakijicu, jede čorba za doručak, da je meze obimno skoro kao glavno jelo, da je skara nezaobilazna… Na našoj balkanskoj turneji, svi smo se ugojili po koji kilogram.

SKOPLJE!

Balkansku turneju smo nastavili posetom Skoplju. Ponovo, jako puno susreta sa zanimljivim ljudima na zanimljivim mestima. U Skoplju je većina nas bila više puta (samo Đole nije bio), tako da smo znali da se u Makedoniji, uz rakijicu, jede čorba za doručak, da je meze obimno skoro kao glavno jelo, da je skara nezaobilazna… Na našoj balkanskoj turneji, svi smo se ugojili po koji kilogram.

IMG 20221130 173912 3
IMG 20221201 115439 1
IMG 20221130 173912 3
IMG 20221201 115439 1

Oko toga šta je dobra lokacija za poslovni prostor, u Skoplju još veća dilema. Opet imamo struju koja kaže “centar i ništa drugo”, ali imamo i onih koji su više za Karpoš i Taftalidže. Svi se slažu da je Vodno odlična lokacija (nešto kao Dedinje u Beogradu, a našli smo i interesantnu kuću blizu švedske i srpske ambasade, kakva simbolika), ima i onih koji su za Kiselu vodu ili Aerodrom, ali ima i onih koji su izričito protiv – kažu, tamo ni za živu glavu. Inače, i ovde smo našli sjajnog agenta za nekretnine. Tip koji ne samo što ti nađe prostor, već ti ga i dizajnira i opremi, pritom te poveže sa osobom koja se razume u poreske olakšice, s čovekom za privatno zdravstveno osiguranje i generalno ti završi sve što ti treba u Skoplju.

Pozvali nas čak i na otvaranje izložbe fotografija makedonskog fotoreportera. Čovek je radio za najpoznatije novine u Makedoniji i, slično kao što se dogodilo sa pločama u Studiju B, neko je u nekom trenutku izbacio sve stare stvari iz redakcije, uključujući ogromnu količinu dijapozitiva. Srećom, neko je to primetio, sačuvao dijapozitive i taj materijal je izložen. Odlično svedočenje o dešavanjima u Makedoniji krajem 80-ih i 90-ih godina.

Klopali u DM-u, relativno mala i vrlo simpatična kafana, Debar Malo, ogromna kafana, prepuna, a tipa sreda uveče, starogradska makedonska muzika, pili kafu u Dolapu, super miks kafića i prodavnice interesantnih stvari, kupili izipizi naočare, pili kafu u The Dude, pivo u Woodstocku…

Za razliku od Sarajeva u Skoplju smo poprilično nepoznati. To je izazov svoje vrste. Kako uspostaviti HOOLOOVOO od nule, u gradu gde malo ljudi zna za nas?

Oko toga šta je dobra lokacija za poslovni prostor, u Skoplju još veća dilema. Opet imamo struju koja kaže “centar i ništa drugo”, ali imamo i onih koji su više za Karpoš i Taftalidže. Svi se slažu da je Vodno odlična lokacija (nešto kao Dedinje u Beogradu, a našli smo i interesantnu kuću blizu švedske i srpske ambasade, kakva simbolika), ima i onih koji su za Kiselu vodu ili Aerodrom, ali ima i onih koji su izričito protiv – kažu, tamo ni za živu glavu. Inače, i ovde smo našli sjajnog agenta za nekretnine. Tip koji ne samo što ti nađe prostor, već ti ga i dizajnira i opremi, pritom te poveže sa osobom koja se razume u poreske olakšice, s čovekom za privatno zdravstveno osiguranje i generalno ti završi sve što ti treba u Skoplju.

Pozvali nas čak i na otvaranje izložbe fotografija makedonskog fotoreportera. Čovek je radio za najpoznatije novine u Makedoniji i, slično kao što se dogodilo sa pločama u Studiju B, neko je u nekom trenutku izbacio sve stare stvari iz redakcije, uključujući ogromnu količinu dijapozitiva. Srećom, neko je to primetio, sačuvao dijapozitive i taj materijal je izložen. Odlično svedočenje o dešavanjima u Makedoniji krajem 80-ih i 90-ih godina.

Klopali u DM-u, relativno mala i vrlo simpatična kafana, Debar Malo, ogromna kafana, prepuna, a tipa sreda uveče, starogradska makedonska muzika, pili kafu u Dolapu, super miks kafića i prodavnice interesantnih stvari, kupili izipizi naočare, pili kafu u The Dude, pivo u Woodstocku…

Za razliku od Sarajeva u Skoplju smo poprilično nepoznati. To je izazov svoje vrste. Kako uspostaviti HOOLOOVOO od nule, u gradu gde malo ljudi zna za nas?

Sve u svemu, skapirali ste, balkanski način vođenja posla – po kafanama.
Posle dve nedelje punog ritma, vratili se u Beograd, sabiramo utiske i pravimo planove za dalje korake.

Sve u svemu, skapirali ste, balkanski način vođenja posla – po kafanama.
Posle dve nedelje punog ritma, vratili se u Beograd, sabiramo utiske i pravimo planove za dalje korake.

HLV u Sarajevu mora biti sarajevski,
a u Skoplju skopski brend

Malo smo razmišljali i o tome kako da pristupimo razvoju novih tržišta. HLV jeste jak brend, ali je takođe i dosta beogradski, novosadski, srpski brend. To se ne može prosto translirati “jedan na jedan” na Skoplje i Sarajevo. HLV u Sarajevu mora biti sarajevski, a u Skoplju skopski brend. Mi ne možemo, a i nećemo, da budemo veće Sarajlije od Sarajlija i veći Skopljanci od Skopljanaca, ali želimo da se Sarajlija ili Skopljanac koji radi u HLV se oseća kao kod kuće.

To se dosta naslanja i na naš koncept decentralizacije, Temelje i autonomiju timova. Želimo da regionalne kancelarije budu što nezavisnije. Da ne polažu račun Beogradu za sve što rade, već da mi u Beogradu budemo neko koga će pitati za savet, s kim će se konsultovati, a raditi samostalno. Želimo da Beograd “challenguje” neke ideje regionalnih kancelarija, ali i da regionalne kancelarije to isto rade s idejama Beograda i da tako zajedno svi napredujemo. Naravno, Temelji HOOLOOVOO-a (link) i tu opisani principi i vrednosti se moraju poštovati – važno je da HLV svuda ostane u okvirima onoga što jeste i kao kompanija i kao brend, ali za sve ostalo u tim okvirima, lokalne kancelarije će imati punu slobodu.

stikeri 02

Prvi koraci u tom pravcu su odluke da svako tržište ima svoj lokalni sajt, lokalni profil na društvenim mrežama i da HLV u svakoj državi priča jezikom i slengom te države i grada. Mislimo da je jako važno da zaposleni ili potencijalni zaposleni mogu na njima blizak način da prate šta kompanija radi, a i da kompanije mogu da se ponašaju na različite načine u svakoj zemlji. Da HLV u Sarajevu malo više pije kafu, u Skoplju da doručkuje čorbu i rakiju, a u Beogradu da jede i burek i sa mesom i sa sirom. “Challengovanje” se, kao što smo rekli, podrazumeva 🙂

HLV u Sarajevu mora biti sarajevski, a u Skoplju skopski brend

Malo smo razmišljali i o tome kako da pristupimo razvoju novih tržišta. HLV jeste jak brend, ali je takođe i dosta beogradski, novosadski, srpski brend. To se ne može prosto translirati “jedan na jedan” na Skoplje i Sarajevo. HLV u Sarajevu mora biti sarajevski, a u Skoplju skopski brend. Mi ne možemo, a i nećemo, da budemo veće Sarajlije od Sarajlija i veći Skopljanci od Skopljanaca, ali želimo da se Sarajlija ili Skopljanac koji radi u HLV se oseća kao kod kuće.

To se dosta naslanja i na naš koncept decentralizacije, Temelje i autonomiju timova. Želimo da regionalne kancelarije budu što nezavisnije. Da ne polažu račun Beogradu za sve što rade, već da mi u Beogradu budemo neko koga će pitati za savet, s kim će se konsultovati, a raditi samostalno. Želimo da Beograd “challenguje” neke ideje regionalnih kancelarija, ali i da regionalne kancelarije to isto rade s idejama Beograda i da tako zajedno svi napredujemo. Naravno, Temelji HOOLOOVOO-a (link) i tu opisani principi i vrednosti se moraju poštovati – važno je da HLV svuda ostane u okvirima onoga što jeste i kao kompanija i kao brend, ali za sve ostalo u tim okvirima, lokalne kancelarije će imati punu slobodu.

stikeri mob 02

Prvi koraci u tom pravcu su odluke da svako tržište ima svoj lokalni sajt, lokalni profil na društvenim mrežama i da HLV u svakoj državi priča jezikom i slengom te države i grada. Mislimo da je jako važno da zaposleni ili potencijalni zaposleni mogu na njima blizak način da prate šta kompanija radi, a i da kompanije mogu da se ponašaju na različite načine u svakoj zemlji. Da HLV u Sarajevu malo više pije kafu, u Skoplju da doručkuje čorbu i rakiju, a u Beogradu da jede i burek i sa mesom i sa sirom. “Challengovanje” se, kao što smo rekli, podrazumeva 🙂