Došlo je vreme da HLV priču proširimo i van granica Srbije.
Kao i naš Matori, i mi smo ambiciozni. Dugo nam je bio trip da našu priču ispričamo i negde drugde, da vidimo kakav bi to HLV bio u nekoj drugoj zemlji. Sada su se sklopile kockice da to i učinimo. Pored svih komplikacija koje je ova godina donela, deluje da će nam HLV koncept – stabilnost, partnerski odnos sa klijentima i dugoročna saradnja na izazovnim long-term projektima – u narednom periodu doneti nove poslovne šanse. Ima još puno mesta za rast i u Srbiji, nije baš da smo došli do nekog maksimuma pa, kao, idemo dalje, ali imamo osećaj da je sada pravi trenutak, da širenje u regionu dugoročno može da donese strava rezultate za ljude koji će tamo biti HOOLOOVOO, za nas kao firmu i za naše klijente. Plus, ideja nam je super cool, možda pomalo i neracionalna, ali rizici su relativno mali.

Došlo je vreme da HLV priču proširimo i van granica Srbije.
Kao i naš Matori, i mi smo ambiciozni. Dugo nam je bio trip da našu priču ispričamo i negde drugde, da vidimo kakav bi to HLV bio u nekoj drugoj zemlji. Sada su se sklopile kockice da to i učinimo. Pored svih komplikacija koje je ova godina donela, deluje da će nam HLV koncept – stabilnost, partnerski odnos sa klijentima i dugoročna saradnja na izazovnim long-term projektima – u narednom periodu doneti nove poslovne šanse. Ima još puno mesta za rast i u Srbiji, nije baš da smo došli do nekog maksimuma pa, kao, idemo dalje, ali imamo osećaj da je sada pravi trenutak, da širenje u regionu dugoročno može da donese strava rezultate za ljude koji će tamo biti HOOLOOVOO, za nas kao firmu i za naše klijente. Plus, ideja nam je super cool, možda pomalo i neracionalna, ali rizici su relativno mali.


Gde bi to HLV mogao da se proširi?
Još uvek nismo 100% finalizovali odgovor na ovo pitanje.
Jasno je da je region negde prirodno mesto za nas.
ZAGREB
U Zagrebu nas, čini nam se, najbolje poznaju posle Srbije. Relativno često smo gostovali na dešavanjima, Matori kampanja je bila primećena tamo. Zagreb, veliki i lep grad, jaka IT scena, dobri ljudi, brzo se stiže. Odlično mesto za HLV.
SARAJEVO
Sarajevo je takođe grad koji volimo i u kome smo pomalo poznati, s jakom IT scenom i kvalitetnim programerima. Ne treba trošiti reči – grad sa dušom, o Jahorini da i ne pričamo. Kao što smo govorili za Novi Sad, bilo bi baš lepo videti kako se ukrštaju HLV kultura i legendarni šmek Sarajeva.
SKOPLJE
U Skoplju smo poprilično nepoznati, ali Skoplje nije nepoznato nama: takođe je grad s ozbiljnom IT scenom i mnogo tehnološkog talenta, a kultura i mentalitet nam odgovaraju i to savršeno. Logičan izbor za HLV. Dodatno, izgraditi našu priču od početka, negde gde nas ne poznaju, to je izazov za sebe.
Prvo smo hteli da krenemo
baš snažno

Krenuli smo od ideje da izaberemo jednu državu i da krenemo jako, s velikim ambicijama i investicijama. Veliki office, naravno u HLV stilu, odmah spreman za puno ljudi, jaka kampanja od početka… Imali smo cilj da ulazak HLV na novo tržište bude odmah primećen i prepoznat i da se nekako od starta pozicioniramo kao jaka kompanija.
Onda smo skapirali da bi to zapravo bio Waterfall princip, a mi u IT-ju dobro znamo da je to put u propast. Od starta imati veliki plan i ambiciju bez mogućnosti da u hodu nešto izmeniš, prilagodiš… Kako nemamo baš iskustva u širenju na druge zemlje, dosta je tu šanse da nam ceo plan padne u vodu.
Onda smo hteli da krenemo
lagano

Prirodno se nametnula ideja da krenemo lagano, polako, korak po korak, uz puno testiranja i mogućnost čestih promena. Što bi se reklo, lean. Zaposlimo prvo 5 ljudi, oni se upoznaju, kliknu, pa onda idemo dalje.
Ovakav usporeniji razvoj novog tržišta se savršeno uklapa i u HLV kulturu, koju je teško izgraditi uz brz i nagli rast, a veoma nam je važna. U Srbiji smo je gradili polako – 4 godine smo rasli do 50 ljudi. U trenutku naglog rasta početkom prošle godine, bila je već dosta razvijena, kao jak temelj. Uprkos tome, održavanje i razvoj kulture nam je konstantni izazov. Graditi je od nule, uz nagli rast, gotovo je nemoguće.
Međutim, lagani pristup nam ne bi omogućio da zaposlimo planirani broj ljudi u narednom periodu. Naše ambicije i potrebe za zapošljavanjem u regionu su mnogo veće od 5 ljudi.
Pa smo odlučili da snažno krenemo
lagano

Onda je neko (hm, ko bi to mogao da bude? :)) došao na ludu ideju: hajde da otvorimo dva tržišta u isto vreme, a zašto ne i tri?
To je otprilike gde smo sada – ideja je da HLV otvorimo istovremeno u dve države (a možda i tri). Otvoriti firmu u novoj državi je već samo po sebi dovoljno komplikovano, otvoriti u dve u isto vreme je rock & roll, a tri paralelno – bojimo se da bi to bio zemljotres od kog se ne bismo oporavili. Za sada, verovatno ćemo se fokusirati na dva grada.
Plan ulaska u nove zemlje:
mini HLV timovi
Plan je da krenemo formiranjem mini HLV timova koji će biti zaduženi za izgradnju HLV u svojim zemljama. Sastojali bi se od employer branding menadžera, regrutera i office menadžera. EB menadžer ili regruter u startu mogu da budu i spoljni saradnici ili agencije. U tom slučaju, zbog svega što smo napisali, važno nam je da nađemo saradnike koji će baš brinuti o nama, maziti nas i paziti. Ako je to agencija, volimo da sarađujemo sa agencijama kojima ćemo mi biti značajan klijent, što onda znači s manjim agencijama koje će nam biti posvećene, koje su pune entuzijazma i kapiraju našu priču.
Ako imate preporuku…
Važno nam je da nađemo dobru prvu ekipu, po našoj meri, na svakom od tržišta i tu nam je potrebna pomoć. Probaćemo i kroz crowdsourcing.
Ako imate preporuku za employer branding menadžera ili regrutera ili agencije u oba domena u Sarajevu, Skoplju ili Zagrebu, pošaljite Tatjani, ovde:
Javljamo se i obaveštavamo vas kako nam se šta bude dešavalo 🙂
Plan ulaska u nove zemlje:
mini HLV timovi
Plan je da krenemo formiranjem mini HLV timova koji će biti zaduženi za izgradnju HLV u svojim zemljama. Sastojali bi se od employer branding menadžera, regrutera i office menadžera. EB menadžer ili regruter u startu mogu da budu i spoljni saradnici ili agencije. U tom slučaju, zbog svega što smo napisali, važno nam je da nađemo saradnike koji će baš brinuti o nama, maziti nas i paziti. Ako je to agencija, volimo da sarađujemo sa agencijama kojima ćemo mi biti značajan klijent, što onda znači s manjim agencijama koje će nam biti posvećene, koje su pune entuzijazma i kapiraju našu priču.
Ako imate preporuku…
Važno nam je da nađemo dobru prvu ekipu, po našoj meri, na svakom od tržišta i tu nam je potrebna pomoć. Probaćemo i kroz crowdsourcing.
Ako imate preporuku za employer branding menadžera ili regrutera ili agencije u oba domena u Sarajevu, Skoplju ili Zagrebu, pošaljite Tatjani, ovde:
Javljamo se i obaveštavamo vas kako nam se šta bude dešavalo 🙂