Hooloovo je pre nekog vremena počeo da raste pa je kao prava velika firma počeo da ima potrebu za većim brojem ljudi i za konkretizovanjem opisa pozicija.

HR tim se odjednom duplirao i od 2 čoveka narastao na 4 ljudi. Čim su nove koleginice uspešno onbordovane pristupilo se promišljanju na koji način podeliti posao među nama.

Ranije smo nekako svi sve radili, kako nam šta naiđe i kako je ko slobodan. Uvideli smo da to ima prednosti jer je zabavnije raditi više poslova, imati uvid u širu sliku, ali da ima i svojh ozbiljnih mana.

Ja uradim deo posla, pa onda neko drugi uradi sledeći deo, a sve na primer u vezi sa istim čovekom. U tim situacijama smo dolazili do različitih problema kao što je gubljenje informacija ili previše utrošenog vremena na prenošenje informacija administrativne i organizacione prirode, ljudi ne znaju kome da se obrate jer malo radim ja, malo jedna koleginica, malo druga. Mi same smo teško mogle da se organizujemo i planiramo naš posao, a i da ispratimo šta se sve događa. I ono što je najvažnije nismo uspevale da ispratimo različite HR procese koje se tiču pojedinaca i timova od početka do kraja.

 

Ideja o podeli posla kroz HR biznis partnere ili kako mi to zovemo HR drugarice predložile su iskusnije koleginice, koje su radile u većim sistemima i kompanijama u odnosu na našu.
|

hr, HR drugarice – Programeri dobili svoje drugarice

Zvuči suviše korporativno možda čak i zastrašujuće za jednu firmu kao što je Hooloovoo gde nemamo tako pompezne role i gde se trudimo da stvari koje ne moraju baš da budu visoko formalizovane tako i ostanu. A u stvari to je samo jedan nesrećan naziv koji smo iskoristile, a zapravo kod nas znači vrlo jednostavnu stvar (iako je zapravo značenje HR biznis partnera nešto drugačije). I baš zato što nam taj naziv nekako ne leži, a i ne koristimo ga u njegovom pravom značenju, odlučile smo da ga promenimo 🙂 Postale smo HR drugarice!

hr, HR drugarice – Programeri dobili svoje drugarice


HR drugarica kod nas znači da će svaka od nas biti zadužena za sprovođenje svih HR procesa kojima smo se i ranije bavile, ali sada samo u okviru određenih timova i ljudi unutar tih timova. To znači da ću ja kao HR drugarica za dva tima biti ta koja će biti zadužena za koordinaciju, sprovođenje i/ili praćenje svih procesa kojima smo se do sada bavili i kojima planiramo da se bavimo: regrutacija i selekcija ljudi za te timove, onbording, performans menadžment, zadovoljstvo i motivacija, prenošenje kulture i administracija.

 

hr, HR drugarice – Programeri dobili svoje drugarice

Na taj način ćemo moći bolje da upoznamo naše ljude i timove u kojima su što je pretpostavka za uspešnije sprovođenje svih HR procesa. Takođe, ne manje važno, ljudi će znati kome da se obrate – svojoj dodeljenoj HR drugarici (ili HR drugaru, ako budemo imali priliku da zaposlimo i neke od malobrojnih muških kolega u HR svetu). Međutim, to ne znači da neko ko je iz tima za koji ja nisam zadužena ne sme da mi se obrati sa nekim problemom, savetom, sugestijom, zahtevom. Ipak su drugovi i drugarice tu za svakog kome zatrebaju.

 

Tanja Mikić
šefica kadrovskog odeljenja